Våre prosjekter

Har finnere dere informasjon om alle prosjektene utenfor vennlige treninger.

Noen ganger, istedenfor vanlig sirkustrening, arrangerer vi spesialtema som f.eks.  “Halloween sirkus” eller “trening med foreldre”.

I tillegg til ukentlige treninger får alle elevene ved Mortensrud Sirkusskole tilbud om å se forestillinger (minst en gang i semesteret), delta på eksterne kurs med innleide scenekunstnere (minst en gang i semesteret) og reise på ulike festivaler eller konkurranser (som for eksempel UKM).

Trainee Programm

I skoleåret 2023/2024 ansetter vi noen lokale ungdom i trainee-programmet som assistentinstruktører på våre kurs. Med praksisansettelse hos Mortensrud Sirkusskole, ønsker vi spesielt å oppmuntre våre trainees til videre utdanningen.

IMG_9560_edited.jpg

Kunstprosjekter med Oslo kommunes kunstsamling

Siden september 2022 ble medlemmer av Mortensrud Sirkusskole involvert i to kunstprosjekter ledet av Oslo kommunes kunstsamling og to kunstnere Anne Liis Kogan og Yamile Calderón.

Trening med venn

I vår 2023 fikk UNGDOMSIRKUS gruppa støtte fra Ungdomsrådet i Bydel Søndre Nordstrand for å invitere sine venner for Ekstra treninger utenfor Mortensrud.

Fredrikstad.JPG

Halloween training

På 28. og 29. Oktober 2022  i gymsalen på Mortensrud Skole, Oslo  hadde elevene Halloween trening., Det var masse skummelt men gøy konkeranser forbereder av sirkusinstrutkør-assistent Roqaia.

SommerSirkus 2022

Hver sommer siden 2019 arrangerer Cirkus Xanti tre ukers Sommersirkus i juli/august for alle som bor på Mortensrud. Mesteparten av elevene våre deltar i Cirkus Xantis prosjekter, det var her det hele startet,